Kultura obywatelska w społeczeństwie konsumpcyjnym
Abstrakt
This paper reflects on how civic culture is shaped in consumer society. Contemporary society is now often described as a ‘consumer society’. In this society, identity and status are acquired and social inclusion or integration is considered to be achieved through participation in consumer activity.
Instytut Filozofii Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu Polska
https://orcid.org/0000-0003-2142-717X
Doktor habilitowany, profesor nadzwyczajny w Zakładzie Filozofii Społecznej i Politycznej Instytutu Filozofii Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Autor monografii Prawa człowieka w kontekstach kulturowych, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Filozofii UAM, Poznań 2010, ss. 263 oraz Kultura publiczna. Refleksje wokół kondycji społeczeństwa i państwa polskiego, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Filozofii UAM, Poznań 2013, ss. 420. Absolwent Szkoły Praw Człowieka Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka. Swoje zainteresowania badawcze koncentruje wokół filozofii społecznej i politycznej, antropologii filozoficznej, aksjologii polityki, praw człowieka, filozofii prawa, etyki, medioznawstwa oraz filozofii praktycznej.
Ten utwór jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.