
Celem mojego artykułu jest przedstawienie moich wątpliwości i wyzwań zarówno metodologicznych jak i etycznych, które pojawiły się w czasie projektowania badania z udziałem dzieci. Badanie polegało na tworzeniu przez chętnych uczniów autobiografii szkolnej - w formie pamiętnika „Mój szkolny dzień”. Zadaniem uczniów było opisywanie tego, co dzieje się w szkole? Jak wygląda ich szkolny dzień? Przedmiot moich badań koncentrował się na zagadnieniu związanym z dzieciństwem, szkołą widzianą, opisywaną z perspektywy ucznia. W badaniach odwołuje się do najnowszych nurtów biograficznych i partycypacyjnych dzieci oraz współcześnie interpretowanej koncepcji Korczaka. Celem mojego badania było danie dzieciom prawa do głosu, do swobodnego wyrażania własnego zdania na temat dziecięcego trudu szkolnego. W artykule pokazuję pytania kontestujące etyczność badań z udziałem dzieci. Podaję przykładowe możliwości i rozwiązania, jak również stawiam pytania, które w moim przekonaniu nadal stanowią przeszkodę w prowadzeniu badań z dziećmi.
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.