Culture as a Factor of Urban Resilience in Former Industrial Cities Belonging to the UNESCO Creative Cities Network: The Case of Katowice and Saint-Étienne 3-27 Robert Pyka PDF (Język Polski)
The Competition for European Capital of Culture as a Factor of Change: The Experience of Polish Cities 29-46 Paweł Kubicki, Bożena Gierat-Bieroń, Joanna Orzechowska-Wacławska PDF (Język Polski)
Municipal Libraries as a “Third Place” and the Deglomeration of Culture: Findings from a Study of the Municipal Library Network in Kraków 47-62 Jacek Gądecki PDF (Język Polski)
The “In-Between City” and Participation in Culture: Examples from Poznań and the Tri-City 63-82 Marek Nowak, Piotr Firych PDF (Język Polski)
Between an Unsuccessful Provocation and Model Integration: On the Renaissance of Art-Based Social Activation 83-102 Dawid Krysiński, Jolanta Banaś PDF (Język Polski)
Beyond Collective Memory — The Social Dimensions of Remembering a City: An Outline of the Issue Using the Example of the “Wrocław, Remember…” Project 103-119 Kamilla Biskupska PDF (Język Polski)
On Borders and Differentiations in Housing Settlements, through the Prism of Social Practices 121-141 Marcjanna Nóżka, Marta Smagacz-Poziemska PDF (Język Polski)
Dividing Space — Bordering Practices: Parking, Property, and Belonging in Polish Housing Settlements 143-167 Karol Kurnicki PDF (Język Polski)
“Nighthawks,” or “Urbanism as a Way of Life”: Edward Hopper’s Paint- ing and Louis Wirth’s Idea 169-190 Barbara Lewicka PDF (Język Polski)
Tysiąc szkół na Tysiąclecie (akcja mimo wszystko mądrzejsza niż inne): (rec.: Krzysztof Wałaszewski, Tysiąc szkół na Tysiąclecie. Szkoły Tysiąclecia — architektura, propaganda, polityka, Łódź 2018) 209-213 Marcin Kula PDF (Język Polski)
O roli marketingu w świecie współczesnym: (rec.: Anna Giza, Uczeń czarnoksiężnika czyli społeczna rola marketingu, Warszawa 2017) 213-219 Janusz Mucha PDF (Język Polski)