Przejdź do głównego menu Przejdź do sekcji głównej Przejdź do stopki

Tom 72 Nr 1 (2019): Jak uczyć o stosunkach międzynarodowych?

Jak uczyć o sprawach międzynarodowych

Stosunki międzynarodowe w szkole wyższej. Praktyka

DOI: https://doi.org/10.35757/SM.2019.72.1.03
Przesłane: 11 stycznia 2020
Opublikowane: 29 marca 2019

Abstrakt

In the tradition of Polish higher education institutions, study programmes in international relations are treated as part of political science and so they focus more on theoretical issues. The experience of foreign universities proves that particularly studies in international relations could and should emphasise the applicability of knowledge and skills acquired during the studies. The practice of the members of the Guild of European Research-Intensive Universities (The Guild) shows that these programmes should involve investigating and solving actual problems. Only thanks to the collaboration with public and private entities involved in transnational and cross-border activities, students can appreciate the applicability of theories and understand that every good theory must be based on genuine experience. Thus, the programmes offered by European universities can show how to enhance the quality of Polish study programmes in the field of international relations.

Bibliografia

  1. Rybkowski R., Kędzierski M., Zawodówki: reaktywacja. Rola wyższych szkół zawodowych w rozwoju społeczno-gospodarczym Polski, Centrum Analiz Klubu Jagiellońskiego, Kraków 2017 (Raport, 4/2017).

Downloads

Download data is not yet available.

Podobne artykuły

1 2 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.