W artykule omówiono rolę mediów społecznościowych jako nowego kanału komunikacji działań i polityk Unii Europejskiej. Autor analizuje szybko rosnącą pozycję platform społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter i YouTube, w ekosystemie medialnym. Ich znaczenie w kreowaniu opinii i ustalaniu agendy debaty jest omawiane w kontekście teorii głębokiej mediatyzacji: relatywnie nowej, interdyscyplinarnej koncepcji, łączącej perspektywy socjologii i nauk o mediach.Na podstawie analizy aktywności mediów społecznościowych Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce autor analizuje aktywność KE w nowych kanałach po rozpoczęciu nowej korporacyjnej kampanii komunikacyjnej we wrześniu 2016 r. Wyniki badania wskazują, że – wbrew intuicji – znaczący wzrost aktywności Komisji w mediach społecznościowych nie nastąpił. Analiza pozwoliła jednak wychwycić zmianę o pozytywnym charakterze: podniosła się jakość zaangażowania użytkowników w treści publikowane przez Komisję Europejską.
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.