Przejdź do głównego menu Przejdź do sekcji głównej Przejdź do stopki

Tom 49 Nr 1 (2005): Miasto: przestrzeń – sztuka

Artykuły i rozprawy

Reklama społeczna w Polsce po 1989 roku. Zarys problematyki

DOI: https://doi.org/10.35757/KiS.2005.49.1.8
Przesłane: 5 stycznia 2024
Opublikowane: 30 marca 2005

Abstrakt

Social advertising, which appeared in Poland after 1989, plays a crucial role in processes of social communication. Although it is still immature, it is becoming a vital element of education of Polish society. Existence of mass social movements enables articulation of the issues that have been a social taboo so far. The article is an attempt to define a new research field in sociology, involved with social advertising.

Bibliografia

  • Andreasen A. R. 2002, Marketing Social Marketing in the Social Change Marketplace, „Journal of Marketing and Public Policy” t. 21, nr 1, s. 3–13.
  • Andreasen A. R., 1994, Social Marketing: Definition and Domain, „Journal of Marketing and Public Policy”, t. 13, nr 1, s. 108–114.
  • Aronson E., Wilson T. D., Akert R. M., 1997, Psychologia społeczna. Serce i umysł, tłum. A. Bezwińska i in., Zysk i S-ka, Poznań.
  • Atkin Ch., 2001, Impact of Public Service Advertising: Research Evidence and Effective Strategies [projekt przygotowany dla Kaiser Family Foundation], www.kff.org/content/2002/20020221a/atkinpaper.pdf
  • Borkowski T., Marcinkowski A., Oherow-Urbaniec A. (red.), 1997, Polityka społeczna. Rodzina. Bezrobocie, Wydział Zarządzania UJ, Kraków.
  • Bourdieu P., Wacquant L.-J. D., 2001, Zaproszenie do socjologii refleksyjnej, tłum. A. Sawisz, Oficyna Naukowa, Warszawa.
  • Czyżewski M., Dunin K., Piotrowski A., 1991, Cudze problemy, czyli wstęp do sepologii,w: Czyżewski M., Dunin K., Piotrowski A. (red.), Cudze problemy: o ważności tego, co nieważne. Analiza dyskursu publicznego w Polsce, OBS, Warszawa.
  • Dobek-Ostrowska B., 1999, Podstawy komunikowania społecznego, Astrum, Wrocław.
  • Doliński D., 2003, Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  • Drozdowski R., Krajewski M., 1998, Reklama społeczna w Polsce — grzechy i możliwości, Bielsko-Biała, materiały szkoleniowe Akademii Europejskiej.
  • Goban-Klas T., 1999, Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, PWN, Warszawa.
  • Gołębiewska M., 2003, Demontaż atrakcji. O estetyce audiowizualności, Słowo/obraz terytoria, Gdańsk.
  • Griffin E., 2003, Podstawy komunikacji społecznej, tłum. O. i W. Kubińscy, M. Kacmajor, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  • Grin I., 2002, Pamiętnik diabła, Zysk i S-ka, Poznań.
  • Inglehart R., 1997, Modernization and Postmodernization. Cultural, Economic and PoliticalChange in 43 Societies, Princeton University Press, Princeton–New Jersey.
  • Kotler P., Roberto E., Roberto N., 1989, Social Marketing: Strategies for Changing Public Behavior, Free Press, New York.
  • Kotler Ph., Zaltman G., 1971, Social Marketing; An Approach to Planned Social Change, „Journal of Marketing”, t. 35, s. 3–12.
  • Kowalak T., 2002, Polityka społeczna. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Białymstoku, Białystok.
  • MacFadyen L., Stead M., Hastings G., 1999, Social Marketing — A Synopsis by the Centre for Social Marketing, Strathclyde University, Scotland, http://www.marketing.strath.ac.uk/csm/staff/deadie.htm
  • Maison D., 2000, Jak sprzedać ideę?, „Charaktery”, nr 5.
  • Maison D., Wasilewski P., 2002, Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej, Agencja Wasilewski — Fundacja Komunikacji Społecznej, Kraków–Warszawa.
  • McCombs M., Shaw D., 1972, The Agenda-setting Function of Mass Media, „Public Opinion Quarterly”, t. 36, s. 176–178.
  • McLuhan E., Zingrone F., (red.), 2001, Wybór tekstów, tłum. E. Różalska, J. M. Stokłosa, Zysk i S-ka, Poznań.
  • Offe C., 1995, Nowe ruchy społeczne: przekraczanie granic polityki instytucjonalnej, w: J. Szczupaczyński (red.), Władza i społeczeństwo, t. 1, Scholar, Warszawa.
  • Ossowski S., 1976, Konflikty niewspółmiernych skal wartości, w: Dzieła, t. 3, PWN, Warszawa.
  • Pabian A., 2001, Reklama niekomercyjna, „Marketing w praktyce”, nr 4.
  • Petty R. E., Cacioppo J. T., 1981, Attitudes and Persuasion: Classic and Contemporary Approaches, W. C. Brown Publishers, Dubuque, IA.
  • Rice R. E., Atkin Ch. K., 2001, Public Communication Campaigns, Sage, Thousand Oakes.

Downloads

Download data is not yet available.

Inne teksty tego samego autora

Podobne artykuły

1 2 3 4 5 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.